Veelgestelde vragen. 

  • Wat als ik er tijdens een reparatie niet uit kom?
    Soms komt het voor dat je er tijdens een reparatie en met behulp van de instructievideo, niet uitkomt. Wanneer je er tijdens de reparatie niet uitkomt kan je het beste een ervaren reparateur raadplegen om schade aan het scherm te voorkomen. Deze kunnen je dan verder begeleiden zodat je er in de meeste gevallen alsnog uitkomt.
  • Hoe kan het dat mijn scherm automatisch reageert?
    Heel af en toe komt het voor dat een scherm automatisch reageert. Dit heeft bijna altijd te maken met het verkeerd plaatsen van de connectoren. Het kan ook zijn dat het scherm een defecte touch heeft. Mocht je dit hebben, neem dan contact met ons op zodat u in aanmerking komt voor de garantie.
  • Hoe kan het dat na plaatsing van de batterij mijn telefoon niet opstart? 
    Heb je na het vervangen van de batterij problemen met het opstarten van je iPhone? Probeer dan eerst de batterij van je iPhone te kaliberen, zo weet je zeker dat batterij juist is gekalibreerd en dat je iPhone ook het juiste percentage weergeeft.

Hoe moet je de batterij kalibreren?

  1. Sluit je iPhone of iPad aan op een stopcontact met een gecertificeerde kabel en adapter.
  2. iPhone 2 tot en met iPhone 6s plus: Houd de aan en uit knop en de home button tegelijk ingedrukt (ongeveer 20 seconden lang tot je het Apple logo weer ziet). De iPhone gaat nu de batterij kalibreren.
    Vanaf de iPhone 7: Houd de aan en uit knop en de min knop tegelijk ingedrukt (20 seconden lang). De iPhone gaat nu de batterij kalibreren.
  3. laadt de batterij van je iPhone weer helemaal op tot 100%.
  4. Als de iPhone weer tot 100% is opgeladen is dan moet je nog minimaal 60 minuten wachten.
  5. Je hebt het proces succesvol afgerond.

Start de iPhone na het kalibreren nog steeds niet op? Dan is het mogelijk dat het ook aan de batterij of aan de montage zelf ligt. Heb je dit probleem, neem dan contact met ons op.

  • Hoe kan het dat mijn nieuwe iPhone scherm strepen of touchscreen problemen heeft?
    De LCD schermen die fixjescherm.nl verkoopt zijn altijd van goede kwaliteit en getest. De connectoren van de LCD schermen zijn natuurlijk wel erg gevoelig. Hierdoor is het van belang om het juiste gereedschap te gebruiken tijdens het repareren om beschadigingen aan het scherm te voorkomen. Je kan daarom altijd een reparatiesetje bestellen bij aankoop van je LCD scherm.
    Soms komt het voor dat, na het plaatsen van een nieuw scherm, het scherm strepen (lijnen) weergeeft. Dit probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door het niet goed plaatsen van schermconnectoren op het moederbord. Je kunt dit probleem oplossen door de connector opnieuw te bevestigen op het moederbord. Blijven de strepen op het scherm aanhouden, dan betekent dit dat de connectoren zijn beschadigd zijn geraakt tijdens de reparatie. Hierdoor zal de garantie komen te vervallen.
  • Wat kan ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen? 
    Heb je een verkeerd onderdeel ontvangen wat je niet hebt besteld? Neem dan direct contact met ons op via de email, WhatsApp of telefonisch. Zo kunnen we je zo spoedig mogelijk helpen.
  • Hoe retourneer ik mijn product?
    Wanneer het product geretourneerd dient te worden, neem dan contact met ons op via de email, WhatsApp of telefonisch.
  • Hoe wordt mijn pakket verzonden?
    De producten worden altijd via PostNL verzonden. De producten worden zorgvuldig verpakt. Zo zitten de producten altijd in een doosje met beschermfolie eromheen. Daarna worden ze in een luchtkussenenveloppe verstuurd.